Incl.
BTW
Klantenservice
+31 166 611 139
5 / 5
100% van 100
Toon alle 32 reviews
Zoeken

De showroom is vandaag (13-11-24) gesloten. Morgen (14-11-24) bent u weer van harte welkom!

Veelgestelde vragen

Wij beantwoorden graag jouw vraag, op deze pagina staan de meestgestelde vragen. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem gerust contact op!

Levertijd & bezorgkosten

Wat is de levertijd?

Alle bestellingen worden meteen verwerkt en zo snel mogelijk verstuurd. We zijn afhankelijk van diverse bezorgdiensten en hebben daarom geen invloed op eventuele vertraging van de levertijd. Wij doen in ieder geval ons uiterste best om jouw bestelling zo snel mogelijk te verzenden.

 Product  Levertijd
 Samples  1 - 2 werkdagen
 Sierlijsten  1 - 2 werkdagen
 Wandpanelen  1 - 2 werkdagen
 Roomdividers  1 - 5 werkdagen
 Plinten  1 - 2 werkdagen
 Rozetten  1 - 2 werkdagen
 PVC vloeren  1 - 7 werkdagen
 Verf & behang  1 - 3 werkdagen

 

Bovengenoemde levertijden zijn onder voorbehoud van beschikbaarheid, een enkele keer kan het voorkomen dat er een bepaald product niet (voldoende) in voorraad is. Dit is natuurlijk uiterst vervelend als dat bij jou bestelling gebeurt. Dat begrijpen we, daarom nemen we in dat geval altijd contact met je op om de mogelijkheden te bespreken.

Wat zijn de bezorgkosten?

We zijn transparant over onze bezorgkosten, we proberen om de kosten zo laag mogelijk te houden voor jou. Helaas kunnen we niet elk product kosteloos bezorgen omdat het laten transporteren van lange en/of zware producten erg prijzig zijn. In veel gevallen nemen wij de bezorgkosten voor onze rekening en in sommige gevallen wordt er een bijdrage rekenend voor het laten bezorgen van jouw bestelling.

 Product  NL & BE
 Samples  gratis
 Sierlijsten  € 19,95 (> € 75,00 gratis)
 Wandpanelen  € 19,95 (> € 75,00 gratis)
 Roomdividers  € 19,95 (> € 75,00 gratis)
 Plinten  € 19,95 (> € 75,00 gratis)
 Rozetten  € 19,95 (> € 75,00 gratis)
 PVC vloeren  € 19,95 (> € 75,00 gratis)
 Verf & behang  gratis

 

Bovenstaande bezorgkosten zijn niet geldig voor bezorging op de Waddeneilanden en in overige EU-landen. Neem contact op voor de mogelijkheden.

Kan ik mijn bestelling afhalen?

De meeste producten kunnen, na bestelling, ook afgehaald worden in de showroom. Bij het afrekenen van je bestelling krijg je de keuze of je de bestelling thuis wilt laten bezorgen of dat je de bestelling liever af komt halen. Staat de optie 'Afhalen' er niet bij? Dan is het ook niet mogelijk om desbetreffend product af te halen in de showroom. Als je de keuze maakt om je bestelling af te halen, sturen wij je een bericht zodra je bestelling klaar ligt. Het is niet mogelijk om eerder je bestelling af te halen.

In welke landen bezorgen jullie?

Een bestelling die je plaatst in onze webshop kun je laten afleveren in Nederland of in België. Natuurlijk is het ook mogelijk om je bestelling in een ander EU-land te laten bezorgen. Wil je jouw bestelling laten leveren buiten NL & BE? Stuur ons dan een mail met daarin je bestelling en het afleveradres. Zodra we je mail ontvangen hebben nemen wij contact met je op om de bestelling verder af te handelen en de bezorging in orde te maken.

Kan ik mijn bestelling met spoed laten bezorgen?

In veel gevallen is dat mogelijk, neem hiervoor contact met ons op.

Mijn bestelling is beschadigd of incompleet geleverd, wat moet ik doen?

Het is altijd vervelend als je bestelling beschadigd of incompleet geleverd. Om het probleem vlot op te lossen maak je het beste een aantal foto's van het beschadigde product en verpakking en mail deze naar ons toe. Neem in alle gevallen direct contact op met ons, ook als jouw bestelling incompleet geleverd is. Alleen dan kunnen wij gelijk aan de slag om het probleem snel en naar tevredenheid voor je op te lossen.

Retourneren

Kan ik mijn bestelling retourneren?

U heeft het recht om (de meeste) producten binnen 14 dagen na ontvangst te retourneren. De kosten en het risico voor het retourneren van de door ons geleverde producten zijn altijd voor eigen rekening. Het staat je geheel vrij voor welke vervoeder je kiest of dat je het product zelf komt terug brengen in onze showroom in Halsteren. Voorwaarde voor retourneren is dat de producten onbeschadigd en ongebruikt zijn. Ook dienen de producten in originele verpakking te zitten.

Let op, er zijn uitzonderingen! Wij nemen geen producten retour die onder maatwerk vallen zoals producten die speciaal voor jou zijn geproduceerd, gespoten, gecoat of anderzijds aangepast. Zoals bijv. verf of een rozet waarin wij op jouw bestelling een gat hebben gezaagd. 

Retourneren B2B
Voor de zakelijke afnemer is het herroepingsrecht niet van toepassing.

Lees hier meer.

Hoe retourneer ik mijn bestelling?

In het geval dat je een product wilt retourneren, dien je altijd voordat je het pakket verzend of terug komt brengen in onze showroom, ons op de hoogte te brengen van de retournering. De retournering aanmelden doe je eenvoudig per mail. Vermeld in je mail het product, het aantal en je bestelnummer. Voeg in de doos altijd uw naam en bestelnummer toe zodat we weten van wie het pakket afkomstig is. Retourzendingen die niet zijn aangemeld of waarvan de afzender onbekend is kunnen we helaas niet verwerken.

Na ontvangst en controle van de retourzending zullen wij het aankoopbedrag (excl. verzendkosten) terugstorten op het bij ons bekende rekeningnummer.

Lees hier meer.

Diensten

Welke diensten bieden jullie aan?

Wij bieden de volgende diensten aan, meer informatie over een specifieke dienst vindt je op desbetreffende pagina.

Geven jullie ook advies?

Ja natuurlijk! Voor advies kom je het beste naar onze showroom. We helpen je graag, het is verstandig om voor advies een afspraak te maken.

Bereiden jullie de ondergrond ook voor?

Nee, helaas kunnen wij de ondergrond niet voorbereiden. Je zou het voorbereiden van de ondergrond zelf kunnen doen of kunnen uitbesteden aan bijvoorbeeld een stucadoor.

Kan ik de producten door jullie laten schilderen?
Nee, wij schilderen geen producten. Je zou het schilderen zelf kunnen doen of kunnen uitbesteden aan een schilder.

Montage

Kan ik de producten zelf monteren?

Alle producten kan je zelf monteren, natuurlijk is het wel fijn als je beschikt over technisch inzicht en 2 rechterhanden. In sommige gevallen is het aan te raden om de montage met twee personen uit te voeren i.v.m. de grote en het gewicht van het product.

Gebruik altijd de juiste gereedschappen en de montagehandleiding, deze is op te vragen per mail. De montage van (flexibele) lijsten vereisen wel ervaring en inzicht.

Kan ik de producten laten monteren door jullie?

Ja dat kan! Wij hebben een eigen montageservice die de bestelde producten bij jouw thuis kan komen monteren.

Wat adviseren jullie, zelf monteren of laten monteren?

Ons advies zal per geval verschillen, als je handig bent met gereedschap en beschikt over technisch inzicht, kun je de montage zelf uit voeren. In alle andere gevallen adviseren we om de montage door onze eigen montageservice uit te laten voeren.

Welk gereedschap heb ik nodig voor de montage?

Dat is afhankelijk van welke producten je bestelt. Om de kitkokers van de lijm te kunnen verwerken heb je een kitpistool nodig. Voor het op maat maken van sierlijsten heb je een zaag en verstekbak nodig. Om producten waterpas te kunnen plaatsen heb je een waterpas of kruislijnlaser nodig.

Kan ik de sierlijsten, wandpanelen of plinten op maat zagen?

Ja, dit kan je doen met een scherpe handzaag. Gebruik altijd een verstekbak voor het op maat zagen van sierlijsten, wandpanelen of plinten. Het is ook mogelijk om de producten te zagen met een afkortmachine.

De muur is voorzien van behang, kan ik daar sierlijsten, wandpanelen of plinten op monteren?

Het is mogelijk, maar wij raden het af. Op het moment dat de behang los komt van de ondergrond, zitten de producten niet meer vast en vallen mogelijk naar beneden. Ons advies: verwijder altijd het behang waar je de sierlijsten, wandpanelen of plinten gaat monteren. In het geval dat je van plan bent om de ondergrond te voorzien van behang, doe dit dan na de montage van de sierlijsten, wandpanelen of plinten.

 

Hoe bevestig ik de producten aan mijn wand en/of plafond?

Je kunt de sierlijsten, wandpanelen of plinten eenvoudig bevestigen aan de wand met de bijbehorende DecoFix lijmen.

In de webshop staan tot 3 soorten lijm, welke lijm moet ik gebruiken?
Dat is afhankelijk van de ondergrond, de toepassing en vaak de grootte van het product. Bij elke lijm staat omschreven waar de lijm geschikt voor is.
De muur en/of plafond is nat, kan ik daar sierlijsten, wandpanelen of plinten op monteren?

Nee, zorg ervoor dat de ondergrond droog is voordat de montage van de sierlijsten, wandpanelen of plinten start. Wel kunnen sommige producten in vochtige ruimtes toegepast worden zoals de badkamer. Gebruik hiervoor altijd de juiste lijm.

Hoe verwijder ik niet uitgeharde lijmresten?

Lijmresten van DecoFix Pro kan je verwijderen met water. Lijmresten van DecoFix Power of DecoFix Ultra kan je verwijderen met een zeepoplossing.

Afwerking

Hoe werk ik sierlijsten, wandpanelen of plinten af?

Een sierlijst, wandpaneel of plint van het merk Orac werk je het beste af met de DecoFiller. Als finishing touch dienen de sierlijsten, wandpanelen of plinten na montage geschilderd te worden in gewenste kleur met kwalitatieve verf.

Je kunt voor het schilderen zowel lak als muurverf gebruiken van Little Greene of Paint & Paper.

Wanneer kan ik de sierlijsten, wandpanelen of plinten schilderen?
Na de montage en de afwerking van de sierlijsten, wandpanelen of plinten adviseren we om minimaal 24 uur te wachten met schilderen.

Producten

Welke merken verkopen jullie?

Wij verkopen onderstaande merken:

 

Waar zijn de sierlijsten, wandpanelen, plinten en rozetten van gemaakt?

De sierlijsten, wandpanelen, plinten en rozetten van het merk Orac zijn gemaakt van Purotouch (polyurethaan) en Duropolymer (polystyreen). Deze kunststoffen zijn duurzaam, van hoogwaardige kwaliteit en hebben veel voordelen ten opzichte van MDF, hout en gips.

Wat zijn de voor- en nadelen van kunststof producten?

De voordelen van kunststof producten van het merk Orac zijn dat de producten duurzaam, stoot- en vochtbestendig, overschilderbaar en licht van gewicht zijn. De producten hebben geen negatieve eigenschappen ten opzichte van MDF, hout of gips.

 

Wat is het verschil tussen Orac producten en producten uit de bouwmarkt?

Vaak zijn producten uit de bouwmarkt gemaakt van een lage kwaliteit polystyreen (piepschuim), dit zachte materiaal zorgt ervoor dat die producten minder duurzaam, stoot- en vochtbestendig zijn. De producten van Orac zijn gemaakt van een hoge kwaliteit kunststof, die duurzaam, stoot- en vochtbestending is.

Garantie

Heb ik garantie op de producten van Orac?

Ja, je ontvangt volledige garantie van Orac enkel bij juist gebruik van de aanbevolen DecoFix lijmen en de juiste acclimatisering. Lees hier meer.

Heb ik garantie op producten van Floorify, Cole & Son en Little Greene?

Ja, de producten van Floorify, Cole & Son en Little Greene vallen onder de fabrieksgarantie van desbetreffende merk. Lees hier meer.

Wanneer vervalt de garantie?

Aanspraak op enige vorm van garantie vervalt onder andere in het geval van; onjuist gebruik of montage van de door STYQX geleverde producten; gebreken als gevolg van foutieve tussenkomst van jou of derden; het niet op tijd melden van gebreken conform onze algemene voorwaarden; kleine afwijkingen wat betreft afmetingen van producten en geleverde diensten; zodra de garantieperiode afgelopen is.

 

Heb ik garantie op de montageservice van STYQX?
Ja, zie onze algemene voorwaarden voor meer informatie.

Heb je het antwoord op je vraag niet gevonden? Neem gerust contact op!